binnen overzicht groene wand

Het moment is daar... De Groene Long is af!

Er lopen nog geen studenten in het nieuwe schoolgebouw, maar binnenkort zal dit veranderen. Vanaf september worden alle lessen van Aeres Hogeschool Almere in het prachtige groene gebouw gegeven. Vandaag is het moment aangebroken dat de bouwvakkers hun spullen pakken, het pand is klaar!

Verwachtingsvolle start

In juni 2020 is de bouw gestart van een prachtig nieuw pand dat direct al de bijnaam ‘Groene Long’ kreeg. Door het open ontwerp en de integratie van groen in en om het gebouw wordt het een gezonde en inspirerende leeromgeving voor onze studenten. Letterlijk de groenste hogeschool van Nederland!

Studenten en medewerkers kunnen niet wachten totdat de deuren geopend worden. Vanaf de buitenkant ziet het pand er veelbelovend uit. Groene wanden, zonnepanelen, een dakterras en een geweldige locatie.

Benieuwd naar het pand? Bekijk deze video!

Aeres Hogeschool Almere maakt onderdeel uit van de Flevo Campus en is gelegen op het terrein waar volgend jaar de Floriade, de internationale tuinbouwtentoonstelling, zal plaatsvinden. De Flevo Campus ontwikkelt zich als kennisknooppunt op het gebied van gezonde voeding, gezond leven en een groene leefomgeving. Aeres Hogeschool Almere, met haar onderwijs- en onderzoeksportfolio, vormt de logische kern van Flevo Campus.

Het nieuwe adres van de hogeschool is: Arboretum West 98, 1325 WB Almere. Op deze pagina vind je alle informatie over bereikbaarheid en contactmogelijkheden.