Studenten tuinbouw akkerbouw buiten veld

Kennisbroedplaats voor starters in de agrofoodsector

Date

Agrofood ondernemers uit Dronten, Aeres Hogeschool, Aeres MBO Dronten Warmonderhof en gemeente Dronten slaan de handen ineen om één centrale plek te creëren voor de agrofoodsector van Dronten en omgeving. Op het campusterrein van Aeres Hogeschool Dronten komt de Agrarische Kennisbroedplaats gemeente Dronten.

De kennisbroedplaats moet een plek worden waar starters worden geholpen, inspiratie wordt geboden en waar innovatieve ontwikkelingen gecreëerd en ontwikkeld worden. Er vindt een aansluiting plaats op provinciale en regionale programma’s.

De kennisbroedplaats maakt onderdeel uit van het actieplan agrofood. Het concept laat ruimte voor initiatieven waarbij inspireren, innoveren, verbinden en ondernemen voorop staan. Gestart wordt met het opstellen van een samenwerkingsconvenant, waarin de wederzijdse samenwerking tussen Aeres, ondernemers en gemeente bekrachtigd wordt.