Studenten Aeres Hogeschool Dronten

Goud en zilver voor twee opleidingen van Aeres Hogeschool Dronten

De opleiding Tuinbouw & Akkerbouw krijgt een gouden medaille in de ‘Beste studies 2021’ van Elseviers Weekblad (EW) en ResearchNed. Ook de opleiding Dier- en Veehouderij viel met een zilveren medaille in de prijzen. Een prachtige waardering voor deze twee opleidingen die ook al het predicaat Topopleiding kregen in de hbo Keuzegids 2022. Een bevestiging van onze kwaliteit en de waardering van onze studenten.

Studenten zijn niet alleen zeer tevreden over de inhoudelijke kwaliteit van de studie en de begeleiding van docenten, maar ook over de voorbereiding op hun loopbaan.

Een opleiding krijgt een gouden medaille wanneer deze op ten minste acht van de elf onderdelen aanzienlijk beter scoort dan andere opleidingen in dezelfde sector. Een zilveren medaille wordt toegekend wanneer een opleiding op zes of zeven onderdelen aanzienlijk beter scoort

De scores in ‘Beste studies 2021’ zijn gebaseerd op de resultaten van de Nationale Studente Enquête die afkomstig zijn van stichting Studiekeuze 123 . De onderzoekers van Research­Ned analyseerden de resultaten van de enquête waaraan eerder dit jaar 330.000 studenten meewerkten.