buiten gehele pand

Aeres Hogeschool Almere genomineerd voor Circular Awards 2022

Date

Aeres Hogeschool Almere is vanwege het duurzame nieuwe pand genomineerd voor de Circular Awards 2022. De Circular Awards worden dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt aan impactvolle projecten en producten van ondernemingen en overheden die laten zien wat de circulaire economie kan betekenen voor Nederland.

“We zijn erg trots en blij met de nominatie. Het laat zien dat we landelijk in de schijnwerpers staan met ons prachtige circulaire pand, die daarmee de aandacht krijgt die het verdient!”

Wil Bekkering, directeur Aeres Hogeschool Almere

Circular Awards 2022

Er worden in totaal vier Circular Awards uitgereikt, met ieder een eigen categorie: Business Large, Business Small, Public en Heroes. Aeres Hogeschool Almere staat op de shortlist voor de Circular Award Public, voor (semi) publieke organisaties. Voor de inzending moest worden aangetoond op welke manieren we circulair ondernemen: op gebied van circulariteit, business, impact en samenwerking.

Finale en uitreiking

De shortlist bestaat uit acht nominaties. Op 25 januari worden drie finalisten bekendgemaakt. De finalisten bereiden een videopitch voor die vertoond wordt tijdens de jaarlijkse Nationale Conferentie Circulaire Economie op 7 februari 2022. Het publiek dat aanwezig is bij de conferentie stemt na het zien van de pitches op zijn of haar favoriet. De winnaar mag direct de award in ontvangst nemen.

De Week van de Circulaire Economie

De Circular Awards zijn onderdeel van de Week van De Circulaire Economie, die dit jaar plaatsvindt van 7 t/m 12 februari 2022. In deze week worden door verschillende organisaties activiteiten georganiseerd rondom circulariteit. In Almere kun je meedoen aan een expeditie in het Upcyclecentrum. Bekijk voor alle activiteiten en meer informatie de website: https://deweekvandecirculaireeconomie.nl/.

Vanwege de coronamaatregelen zullen de activiteiten en de uitreiking van de Circular Awards grotendeels online plaatsvinden.