Aeres Hogeschool Dronten en gemeente Dronten stellen samenwerkingsagenda op

Om de goede samenwerking tussen Aeres Hogeschool Dronten en de gemeente Dronten te verstevigen, ondertekenden beide partijen gisteren een dynamische samenwerkingsagenda. De hogeschool is van grote meerwaarde voor gemeente Dronten en andersom biedt de gemeente uitstekende omstandigheden voor onderwijs en onderzoek. Naast de verdere ontwikkeling van een kenniscampus en de ontwikkeling van studentenhuisvesting worden er afspraken gemaakt om de agrofoodpositie van Dronten te versterken.

Samenwerken aan identiteit en agrofoodpositie

Met het plaatsen van hun handtekening bekrachtigden Rieke de Vlieger, directeur Aeres Hogeschool en Roelof Siepel, wethouder Ruimtelijk Domein gemeente Dronten de samenwerking. De gemeente en de hogeschool zijn al decennia lang met elkaar verbonden. Voor beiden is een goede samenwerking erg belangrijk. De Vlieger is blij met de samenwerkingsagenda die samen met de gemeente is opgesteld.

,,De samenwerkingsagenda levert Aeres Hogeschool Dronten frequent en proactief overleg met de gemeente op als het gaat om onderwijshuisvesting en studentenhuisvesting, op de campus en in Dronten. Daarnaast versterken we elkaars profiel, Aeres Hogeschool Dronten als dé hogeschool voor de agrofoodbusiness en de gemeente Dronten met een steeds sterkere agrofood positie. We kijken er als hogeschool naar uit om voor beide thema’s een onderling sterke verbinding te hebben".

Campusterrein

In de samenwerkingsagenda staan afspraken op het gebied van onder meer de gebiedsontwikkeling van Eiland naar Wijland (ontwikkeling kenniscampus), het versterken van de agrofoodpositie Dronten en de regionale samenwerking op dit thema, de uitwerking en invulling van de Human Capital Agenda en als laatste de ontwikkeling van studentenhuisvesting.

Volgens wethouder Siepel is Aeres Hogeschool door haar studenten en als werkgever van belang voor de samenleving in Dronten. ,,Het campusterrein is daar een belangrijk onderdeel van. We hebben vastgelegd dat dit een uitnodigend gebied moet worden. Door middel van de samenwerkingsagenda leggen we vast op welke wijze we samen met Aeres Hogeschool en omwonenden gaan werken aan diverse ontwikkelingen op en rondom het campusterrein.

Aeres Hogeschool Dronten is met 2400 studenten en 270 werknemers belangrijk voor de economie van gemeente Dronten.