20200303 Hackaton Planet Texel

Studenten InHolland en Aeres Hogeschool presenteren ideeën duurzame mobiliteit

Van 1 tot 5 maart doen 40 studenten van de Hogeschool Inholland en Aeres Hogeschool van zes verschillende opleidingen een Hackathon week op Texel. Zij zoeken naar slimme duurzame en innovatieve oplossingen voor de mobiliteitsvraagstukken op en naar Texel. Donderdag 5 maart presenteren zij hun oplossingen aan een vakjury.

Studenten vanuit heel Nederland komen voor deze week naar Texel. Zij werken daarin samen met studenten uit andere disciplines. De disciplines zijn onder andere: Werktuigbouwkunde, Landscape Environment Management, Technische Bedrijfskunde, Business Studies, Bouwkunde en Bouwmanagement. Tijdens de week praten de studenten met diverse Texelse organisaties en krijgen ze verschillende masterclasses op Texel.

De zogeheten Planet Texel Hackathon is een jaarlijks initiatief dat voortkomt uit een samenwerking tussen de gemeente Texel, Hogeschool Inholland en Terra Technica. Dit jaar doet voor het eerst ook Aeres Hogeschool uit Wageningen mee en Texlabs helpt bij de organisatie. De vakjury bestaat uit wethouder Hennie Huisman, Teso directeur Cees de Waal, Inholland directeur Richard Oerlemans en Pepijn Lijklema van Texlabs. Doel is om in de toekomst een aantal voorstellen uit te laten werken. Tevens wil Inholland de samenwerking met gemeente, ondernemers en bewoners uitbreiden om vraagstukken uit te laten werken via stage, afstuderen of projecten vanuit ene kenniscentrum zoals ook in andere gemeentes van de Kop van Noord Holland gebeurt.

Nieuwsgierig geworden naar de resultaten en aanbevelingen? Kom dan zeker naar de studenten presentaties op donderdag 5 maart, aanvang 20:00 in de Stayokay in Den Burg. De toegang is gratis.