Studenten op het dakterras Almere

Minoren Aeres Hogeschool

Ontdek het minor-aanbod

Wat goed dat je geïnteresseerd bent in een toekomst in duurzaam en verantwoord omgaan met onze natuurlijke en stedelijke omgeving. Wij hebben hieronder drie minoren uit ons hele aanbod uitgelicht.

Maar welke minor je ook kiest, alle minoren bieden je de kennis en vaardigheden, die je nodig hebt om een bijdrage te leveren aan een duurzame toekomst!

Ecologisch advies

Twee meiden buiten bij het water in Almere met gebouwen op de achtergrond houden een kaart vast en praten over landschapsinrichting

Een ecologisch adviseur onderzoekt hoe bedachte ruimtelijke plannen het meest natuurvriendelijk uit te voeren zijn en welke maatregelen de natuur eventueel kunnen compenseren. Bij de minor Ecologisch Advies leer je alles over ecologische advisering, de natuurwetgeving, hoe je effecten van ruimtelijke plannen kunt beoordelen en oplossen. Na deze minor kun jij zelfstandig ecologisch advies geven aan opdrachtgevers zoals een multidisciplinair advies bureau of een gemeente.

Educatieve minor

student wageningen

Met de Educatieve minor ontdek je of het docentschap in het beroepsonderwijs iets voor jou is. Binnen de groene vmbo en mbo-scholen zijn er opleidingen die aansluiten bij 'jouw' groene vakgebied of sector. Voor deze opleidingen zijn de komende jaren veel docenten nodig. In deze educatieve minor leer je hoe je jouw vakkennis kunt vertalen naar onderwijs op (v)mbo niveau.

Biologische landbouw

koeien in wei melkveebedrijf aeres farms aeres hogeschool dronten

De minor Biologische Landbouw biedt een uitdagend en gevarieerd pakket van cursussen en excursies, bedrijfsbezoeken en praktijkgerichte (onderzoeks-)opdrachten met als doel verdere persoonlijke verdieping in de biologische landbouw. De minor past uitstekend bij studenten met thuis een biologisch bedrijf, met interesse in de sector en studenten die overwegen om hun bedrijf om te schakelen naar bio.

Interesse in onze andere minoren?

Wil je weten welke minoren Aeres Hogeschool nog meer aanbiedt? Deze en andere minoren zijn te vinden op KiesopMaat.nl.