Goede aansluiting tussen opleidingen Aeres Hogeschool en beroepenveld

Afgestudeerden van Aeres Hogeschool zijn tevreden over hun opleiding, over de aansluiting van de studie op hun werk en over de docenten van de opleiding die het onderwijs verzorgen. Ook raden ze de opleiding aan familie/vrienden aan. Als ze opnieuw moesten kiezen, koos 80% weer voor dezelfde opleiding aan de hogeschool. Dat blijkt uit cijfers van de Hbo-monitor 2023 die vandaag gepresenteerd worden door Vereniging Hogescholen.

De aansluiting tussen opleiding en werk is voor afgestudeerden van Aeres Hogeschool (met vestigingen in Almere, Dronten en Wageningen) met 81% het beste van de groene hogescholen.

Afgestudeerden van de faculteit Dronten zijn tevreden over de aansluiting tussen de opleiding en hun toekomstige functie; het werkeloosheidspercentage is 2,1%. Voor de studies Dier- en Veehouderij & Agrarisch Ondernemerschap en de studies Tuinbouw en Akkerbouw & Agrarisch Ondernemerschap bedraagt het werkloosheidspercentage 0%. De afgestudeerden van de Associate degree Bedrijfskunde & Agrifoodbusiness in Dronten zijn tevreden over de studie en hebben snel een baan (werkloosheidspercentage van 0%). Opvallend is dat al jaren op rij afgestudeerden uit de sector agro en food het meest positief (76%) zijn over de mate waarin de opleiding een goede basis vormt voor hun verdere ontwikkeling.

In Almere vinden afgestudeerden snel een baan, het werkloosheidspercentage voor de vestiging is 0%! Bovendien zijn ze ook erg tevreden over hun baan (94% tevredenheid). Daarnaast zijn ze tevreden over de inhoud van de opleiding (91%). Het werkloosheidspercentage onder de alumni Toegepaste Biologie is sterk gedaald vergeleken met vorig jaar van 12% naar 0%. Voor de studie Geo Media & Design geldt al jaren een werkeloosheidspercentage van 0%.

Toekomstige carrière

Afgestudeerden van de faculteit Wageningen, de grootste opleider van vakdocenten in het beroepsonderwijs in Nederland, zijn zeer tevreden over de aansluiting van de studie bij de functie. Studenten leren en werken gedurende de gehele opleiding in de beroepspraktijk en vinden daarom nu hun opleiding vrij snel een baan op niveau. Alle respondenten van de bachelor Consumptieve Techniek (nu: Horeca, Bakkerij en Recreatie) geven aan dat zij deze opleiding opnieuw zouden kiezen.

Aeres Hogeschool Almere

gebouw-almere-vooraanzicht

Almere is een jonge stad die volop in ontwikkeling is, net als jij! Hier vind je de groenste hogeschool van Nederland, waar we samen werken aan jouw toekomst en de toekomst van onze planeet. Onze hogeschool is kleinschalig en persoonlijk en onze studies richten zich op Food, Nature & Urban Green. Bij Aeres Hogeschool Almere leer je wat het betekent om écht groen te denken en te doen.

Aeres Hogeschool Dronten

Dronten als studentenstad is misschien wel het best bewaarde geheim van Nederland. En juist dát maakt ons bijzonder. Bij Aeres Hogeschool Dronten merk je meteen de prettige sfeer, hechte band tussen de studenten en het persoonlijke contact met de docenten. Weet je van aanpakken, wil je ondernemen en samen werken aan de wereld van bedrijfskunde, dier-, food- en/of agribusiness? Dan is Aeres Hogeschool Dronten de ideale plek voor jou!

Aeres Hogeschool Wageningen

Wageningen is een wereldstad in zakformaat. Een plek die bekend staat om haar campus, waar Aeres Hogeschool Wageningen trots deel van uitmaakt. Wij zijn de grootste opleider van van leraren in beroepsgericht vakken voor vmbo en mbo, en bieden daarnaast een veelgeprezen masteropleiding. Kortom: is een carrière in het groene domein iets voor jou? Dan is Aeres Hogeschool Wageningen iets voor jou!