Student Aeres Hogeschool Almere

Interessegebieden

Het studieaanbod van Aeres Hogeschool bestaat uit een mix van Associate degree, bachelor en masterstudies. Alle drie de faculteiten bieden studies binnen de volgende interessegebieden:

Agrarisch

koeien in wei melkveebedrijf aeres farms aeres hogeschool dronten

Je hebt interesse in de agrarische sector en wilt mogelijk het bedrijf van je ouders overnemen, zelf een bedrijf starten of als adviseur bij een toeleverancier (veevoer, gezondheid, bank) aan het werk. Jouw passie voor het boerenbestaan is groot. Jij gaat voor continuïteit van het boerenbedrijf en verduurzaming van de agrarische sector. Je wilt graag het gesprek aan met de maatschappij om de agrarische sector nog beter voor het voetlicht te brengen en van elkaar te leren.

Bedrijfskunde & Ondernemen

studenten en docent in overleg dronten

Bedrijfseconomie en management zijn jouw ding. Ook wil je meer weten over zaken als kwaliteitsmanagement, voedselveiligheid, marketing, export binnen de agribusiness en/of duurzaam ondernemen in de stad. Dan zijn de studies binnen dit interessegebied echt iets voor jou.

Student onderzoek buiten natuur biologie dier Aeres Hogeschool Almere

Dit interessegebied is breed: van agrarisch groen, groen als middel voor de ontwikkeling van mensen, tot design met plantaardige materialen. Het gaat over biologie die vele rollen kan hebben: in de natuur, mens en zijn omgeving.

Dier

Duitse Herder hond rent buiten over het gras voor het gebouw van Aeres Hogeschool Dronten

Jij wilt een dierenstudie doen op hbo-niveau, want dieren zijn jouw passie en kunnen jou eindeloos boeien. Ook economie en ondernemerschap in combinatie met dieren vind je interessant. Of het nu gaat over melkkoeien, honden, paarden, bijen of bevers. Een dier is een dier en daar wil jij alles over weten én je werk van maken. Jij gaat straks het gesprek aan met de maatschappij over dierenwelzijn, gezondheid en goede voeding om met en van elkaar te leren.

Food

Studenten food

Het interessegebied Food richt zich op de verwerking van voedingsstoffen tot voedingsmiddelen en het vermarkten ervan; nationaal en internationaal. Maar ook: wat is gezonde voeding en wat doet dat voor een mens? We zijn ons steeds meer bewust van het belang van eerlijk en duurzaam voedsel. Wat kunnen we bijdragen aan een goed en fair voedselsysteem.

Docentopleidingen

Bij deze studies draait het om het leren overbrengen van jouw enthousiasme en kennis over groene thema’s en/of de wereld van horeca/bakkerij/recreatie. Dit kan in de rol van leraar op het vmbo, docent in het mbo maar ook als bijvoorbeeld adviseur binnen het bedrijfsleven of de overheid. Een combinatie tussen het onderwijs en het bedrijfsleven is ook goed mogelijk, de keuze is aan jou.

Techniek & Design

Student Agrotechniek Aeres Hogeschool Dronten

Is techniek helemaal jouw hobby? Vind je het interessant om de ontwikkelingen van nieuwe technieken (bijvoorbeeld GPS) en toepassingen (geografie gecombineerd met ICT media) op de voet te volgen? Het vormgeven van en met groen en het inrichten van de groene ruimte kun je ook met techniek. Wil je anderen interesseren voor jouw vakgebied door jouw kennis te delen? Dan zijn de studies binnen dit interessegebied iets voor jou.