Associate degree deeltijd opleiding Veterinair praktijkmanager Aeres Hogeschool Dronten

Veterinair Praktijkmanager

CROHO: Dier- en Veehouderij (80006)
?
Ik zoek
Deeltijdopleiding
Niveau opleiding
Associate degree
Dronten
Duur
2 jaar
Introductie

De studie

Ben jij de paraveterinair die op de werkvloer steeds vaker op zoek is naar uitdaging? Trek je steeds meer managementtaken naar je toe? Dan is de deeltijdstudie Veterinair Praktijkmanager iets voor jou. Je leert de praktijk managen en denkt na over marketing en optimale communicatie, zowel binnen de praktijk als naar de klant toe. Je kijkt naar marktontwikkelingen binnen en buiten de sector en zet deze kennis in voor de ontwikkeling van jouw praktijk.

Toelatingseisen

Zo word je toegelaten

• Werkervaring

Je wordt toegelaten tot deze deeltijdstudie als je minimaal twee jaar werkzaam bent in een veterinaire dierenartspraktijk (mbo+ niveau) na je afgeronde opleiding tot paraveterinair  op mbo- niveau 4. Stages rekenen we niet als werkervaring. Je moet werkzaam zijn in een veterinaire dierenartspraktijk om je opdrachten uit te voeren.

• Heb je vragen over de toelating?

Neem dan contact op met studieleider Karen Turkesteen via k.turkesteen@aeres.nl

Kenmerken
Praktische vragen

Hoe zit het met...

• Studiebelasting

De studie betreft 1 lesdag per 2 weken op de dinsdagen. De studiebelasting is ongeveer 20 uur per week.

• Inschrijven

Inschrijven voor een deeltijdstudie gaat via Studielink. Via deze link word je doorgestuurd naar de betreffende Studielinkpagina waar je met jouw DigiD kunt inloggen. Nadat wij de aanmelding hebben ontvangen vanuit Studielink, vragen we via een aanmeldformulier een aantal aanvullende gegevens, zoals kopie diploma, cijferlijst en werkervaring (cv). Om in september te kunnen starten, dient de gehele inschrijfprocedure vóór 31 augustus te zijn doorlopen.

Studie in beeld

Dit beleven onze studenten

Studenten Aeres Hogeschool Dronten
Pet monitor Aeres Hogeschool Dronten
Deeltijd studeren bij Aeres Hogeschool Dronten
Studie inhoud

Dit leer je tijdens je studie

Jaar 1

Het eerste jaar draait om het verbreden van jouw kennis van de veterinaire sector, de relevante marktpartijen en de ontwikkelingen in de markt. Daarnaast vergroot je jouw kennis over profilering, communicatie en voeding, wat belangrijke onderwerpen zijn binnen de praktijk.

Jaar 2

Het tweede studiejaar ga je aan de slag met het verder ontwikkelen van je leiding gevende kwaliteiten. Daarnaast bekijk je bestaande processen, optimaliseer je deze en schrijf je een jaarplan voor jouw eigen veterinaire praktijk. Je ontwikkelt je door tot HRM professional en je krijgt vakken zoals persoonlijk leiderschap, gesprekstechnieken en arbeidsrecht. Zo ben je na de opleiding beter in staat om sollicitatie- en functioneringsgesprekken te voeren.

Je toekomst

Wat je kunt na je studie

• Baankansen

Na de studie ben je in staat om als praktijkmanager in de veterinaire sector aan de slag te gaan. Je kunt een team van dierenartsen aansturen, motiveren en begeleiden om met elkaar samen te werken en gestelde doelen in de praktijk te behalen.

Enthousiast?