Willem Asman

Functie: Onderzoeker
Email: w.asman@aeres.nl

Over Willem Asman

Willem A. H. Asman is sinds 1 november 2022 aangesteld als onderzoeker bij Aeres Hogeschool Dronten. Hij heeft Analytische chemie en meteorologie gestudeerd aan de Universiteit van Utrecht en gepromoveerd aan de Wageningen Universiteit met als onderwerp 'Atmospheric behaviour of ammonia and ammonium'. Daarnaast heeft Asman zijn onderwijsbevoegdheid in scheikunde en natuurkunde.

Hij heeft hiervoor o.a. gewerkt bij de Universiteit van Utrecht, het RIVM, het National Environmental Research Institute in Denemarken, Aarhus University in Denemarken, Max-Planck Institute for Chemistry in Duitsland, en de IIASA in Oostenrijk.

Zijn expertises:

• Modellering en meting van de emissies van ammoniak, methaan, lachgas, pesticiden uit de landbouw
  • Modellering van het atmosferisch transport
  • Omzetting en depositie van luchtverontreiniging (speciaal: ammoniak).

Bij Aeres Hogeschool richt Asman zich binnen ons onderzoek op de emissies van ammoniak en methaan en binnen ons onderwijs levert hij een bijdrage aan de stikstofcursus.