Fotowand_Blad

Lectoraat: Professionele identiteit en organisatieontwikkeling
Emailn.van.benthum@aeres.nl

Over Niek van Benthum

Niek van Benthum werkt als docent/onderzoeker op Aeres Hogeschool Wageningen.

Ik werk in de master-opleiding Leren en Innoveren van als docent, assessor, studiecoach en onderzoeksbegeleider. In mijn docenttaken focus ik mij op ‘Innoveren in teams’, waarin het gaat over de vraag hoe je met een team gezamenlijk een innovatie kunt realiseren, en op ‘Ontwerpen van leertrajecten’ waarin het gaat over het ontwerpen van een consistent leertraject met impact. In de bachelor-opleiding voor docenten in het (groene) beroepsonderwijs verzorg ik onderwijs in en begeleid ik studenten bij het opzetten en uitvoeren van een praktijkgericht onderzoek in de eindfase van hun studie. Ik ben verbonden aan het lectoraat van Manon Ruijters, waarin ik mij bezig hou met professionele identiteit. Recent heeft hij als co-auteur en co-redacteur het boek ‘Stevig (leren) staan’ gepubliceerd waarin handvatten worden gegeven voor het werken met professionele identiteit in het initieel onderwijs. Hiervoor heeft Niek promotieonderzoek gedaan naar professionalisering van docenten in Assessment for Learning en is hij werkzaam geweest als docent in het (speciaal) basisonderwijs.