Maaike Schaap

Telefoon: 06 812 234 71
Social: LinkedIn

Over Maaike Schaap

Als afgestudeerd Milieu-Natuurwetenschapper (Saxion Hogeschool Deventer Bsc, Universiteit Nijmegen Msc) is zij gaan werken voor verschillende adviesbureaus en overheidsinstanties. In 2010 heeft zij de overstap gemaakt naar het onderwijs, waar ze als docent Watermanagement op het MBO onderwijs heeft ontwikkeld en samenwerkingen is aangegaan met verschillende externe partijen. Na enkele jaren werkzaam te zijn geweest als leidinggevende in het MBO en HBO heeft Maaike na het behalen van haar Master Educational Leadership (Saxion Hogeschool Deventer) de stap gemaakt van leidinggeven naar weer meer werken aan de inhoud. Sinds september 2023 werkt zij als docent/onderzoeker voor het lectoraat Agrarisch Waterbeheer. Hier houdt Maaike zich bezig met projecten over waterbeheer in het landelijk gebied, waarbij klimaatadaptatie en waterkwaliteit een grote rol spelen. In veel van deze projecten is kennisdeling een belangrijk doel, waardoor haar expertises op het gebied van Milieu-Natuurwetenschappen en Onderwijs mooi samen komen.