Fotowand_Blad

Telefoon: 06 117 672 42
Social: LinkedIn

Over Inge Maartje Pieneman- van Scheepstal

Sinds januari 2021 werkt Inge Maartje Pieneman bij Aeres Hogeschool in Dronten. En vanaf februari 2024 werkt zij als docent en onderzoeker binnen het lectoraat Grasland en Beweiding. Tijdens haar bachelorstudie moleculaire en medische microbiologie richtte ze zich op onderzoek naar methanogenen, de bacteriën die methaan produceren in herkauwers. Vervolgens behaalde ze haar master Management, Policy Analysis and Entrepreneurship in Health & Life Sciences, waarbij zij zich toelegde op onderzoek naar de sociale vraagstukken rond agrarische innovaties en beleidsmaatregelen. Ze verkende de koppeling tussen wetenschap en maatschappelijke vraagstukken en benadrukte het belang van duurzame oplossingen. Na het afronden van haar studie werkte ze 7,5 jaar als senior adviseur en projectmanager bij een zuivelcoöperatie. Waarbij ze ondernemers begeleidde bij het implementeren van monomestvergistingsconcepten. Als docent onderzoeker omarmt Inge Maartje haar rol als bruggenbouwer tussen onderzoek en praktijk. Naast haar werkzaamheden als onderzoeker geeft Inge Maartje ook les en coacht zij studenten in de onderzoeksmodule en begeleidt ze afstudeerstudenten.