Jonge vrouw kijkt in camera

In de eenjarige Master Agribusiness Development werken studenten aan een uitdagend project bij een Master Company. Heeft u een uitdagend project dat past bij een Master student? Word dan Master company.

Master company voor de Master Agribusiness Development

De Master op de faculteit in Dronten is een praktische, eenjarige opleiding waar de student competenties ontwikkelt op het gebied van planning, analyse, implementatie en onderzoek. 50% van de studenten komt uit Nederland en 50% uit een ander land. 15 tot 20 studenten volgen deze opleiding. Studenten waarderen de sterke band tussen opleiding en het bedrijfsleven zeer.

Master company worden?

Master studenten volgen een stage van september tot augustus bij een Master company, met uitzondering van negen lesweken voor het volgen van lessen en het afronden van de scriptie. Tijdens de stage komen diverse ‘beroepsrollen’ aan bod. Wilt u studenten de mogelijkheid bieden voor het volgen van een Master stage bij uw bedrijf of instelling? Bekijk hiervoor de voorwaarden en neem contact op met de coördinator van de Master.

Voorwaarden

Om een Master company te kunnen worden, dient een bedrijf actief te zijn in de internationale agribusiness. Daarnaast zal de student bezig zijn met één veelomvattende opdracht, waar de student van september tot en met april aan werkt. Daarna is hij vooral bezig met de eindscriptie. De opdracht heeft de volgende kenmerken:

• Complex (duidelijk moeilijker en uitdagender dan een stageopdracht)
  • Innovatief (er moet sprake zijn van een vernieuwing)
  • Multidisciplinair (de student heeft te maken met meerdere facetten van de Master company, niet met slechts één afdeling)
  • Strategisch (heeft invloed op de Master Company voor de lange termijn)

Contact

Coördinator van de Master is de heer Methorst, bereikbaar via r.methorst@aeres.nl of telefonisch via 088 020 5872. Het aanmelden van een Master company kan via stage.hogeschool@aeres.nl.

Voorbeeld Master Company - Zuidberg Frontline Systems

Voorbeeld Master Company - Cowhouse International