Voltijd Master studie Agribusiness Development Aeres Hogeschool Dronten

Dronten
Duur
1 jaar

Heb je een bedrijfskundige bachelor (of vergelijkbare)studie afgerond en zoek je extra verdieping? Wil je jezelf nog meer ontwikkelen op het gebied van innovatie en strategisch management binnen de agrifoodbusiness? Kies voor de master Agribusiness Development! Wist je dat er een groeiende vraag is naar mensen met een professional master diploma? Na het volgen van de master Agribusiness Development kun jij bedrijven helpen om bijvoorbeeld strategische stappen te ondernemen. Jij weet als geen ander hoe je deze stappen moet zetten en welke middelen je daar bij nodig hebt. Tevens weet je hoe je de organisatie mee krijgt in deze nieuwe strategie.

De agribusiness sector staat voor belangrijke uitdagingen zoals de transitie naar een duurzame en circulaire voedselvoorziening, maar ook procesoptimalisatie en internationale samenwerking. Dat vraagt om adviseurs, kennisdelers en ondernemers die deze transitie kunnen begeleiden en uitvoeren. Innovatieve mensen die op strategisch niveau kunnen acteren. Hoe speel je in op punten als vraaggestuurde ketens, gebiedsgerichte aanpak, kringlooplandbouw, klimaattransitie en ondernemerschap? Binnen de master Agribusiness Development kun jij met deze onderwerpen aan de slag gaan.

Waarom kies je voor deze master?

• Verdien jouw Master of Applied Science diploma
  • Je doet zakelijk inzicht op door praktijkervaring en theoretische kennis
  • De agrosector heeft behoefte aan professionals die gekwalificeerd zijn in veranderingsmanagement

Inhoud van de studie

Binnen de studie wordt de koppeling tussen theorie en praktijk. In het tweede deel van de studie loop je stage bij een bedrijf. Hierdoor doe je direct werkervaring op. Je hebt als student de tijd om een forse opdracht voor het bedrijf uit te voeren in een combinatie van wetenschappelijk onderzoek en praktische innovatie. Daarnaast leer je direct kennis toe te passen in de praktijk. Dit doe je enerzijds door het onderzoeksproject dat je uitvoert bij het bedrijf en anderzijds doordat veel theoretische onderdelen in het masterprogramma doormiddel van opdrachten gekoppeld zijn aan de praktijk.

Professionele master

De master Agribusiness Development is een professionele master die je bij ons volgt. Bij het behalen van deze master verkrijg je de graad Master of Science (MSc). De master graad is gelijkwaardig bij professionele- en academische masters. De professionele master is een beroepsgeoriënteerde master en heeft een directe koppeling met de praktijk. Wij leveren hoogopgeleide professionals af die de steeds complexere en cros-sectorale vraagstukken vanuit de praktijk kunnen oppakken.

Extra informatie

Instroomeisen

• Bachelordiploma in de agribusiness of gelijkwaardig.
  • Vereiste kennis van het Engels. (TOEFL 577 / IELTS 6.5)
  • Een goed beschreven visie op het gekozen interessegebied gecombineerd met een sterke motivatie voor het Master programma.
  • Teamgeest en een flexibele instelling in een internationale werkomgeving.

Deeltijd mogelijkheid

Wil je deze master combineren met een baan met verantwoordelijkheden en/of met een gezin dan kan de deeltijdvariant een goede optie voor je zijn. Het onderwijs wordt verdeeld over 2 jaren in plaats van 1 waardoor je naast je opleiding meer ruimte hebt voor andere verantwoordelijkheden.

• Studieprogramma verdeeld over 2 jaar:
    2X 30 ECTS
  • Je betaalt voor elk jaar het wettelijk collegegeld

Interesse in deze deeltijdvariant? Stuur ons dan een e-mail.