De Jong F.P.C.M. (2016). Making a Difference: Analytics for Quality Knowledge-Building Conversations. Symposium contribution submitted to the CSCL conference 2017 (accepted), Philadelphia (accepted). Frank de Jong (chair organizer), presentors: Joan van den Ende, Hennie van Heijst, Aeres University of Applied Siences Wageningen, The Netherlands; Yoshiaki Matsuzawa, Aoyama Gakuin University, Japan; Paul Kirschner, Open University, The Netherlands; Jianwei Zhang, Mei-Hwa Chen, Feng Chen, University at Albany, US; Carolyn Rosé, Carnegie Mellon University, USA; Erick Velazquez Godinez, Sylvie Ratté, LiNCS Lab, Ecole de Technologie Superieure, Montreal, Canada; Bodong Chen, University of Minnesota, USA; Carol Chan, Jan van Aalst, Christine Yang, University of Hong Kong, China; Reflection panel to build on the presentations: Jun Oshima, Shizuoka University, Japan; Cindy Hmelo-Silver, Indiana University, USA; Alyssa Wise, New York University, USA.
De Jong F., Van den Berg, N. & T. van der Ven (2016). Symposium Boundary practices of educators and researchers collaborating on professional issues. EAPRIL, November 23-25, Porto. Frank de Jong (organizer); presentors: Frank de Jong; Toon van der Ven & Niek van den Berg. Aeres University of Applied Sciences, Wageningen, The Netherlands.
De Jong F., & Van den Berg, N. (2016). Methoden en Technieken van Onderzoek (MTO) Nieuwe stijl. Curriculum voor Lerarenopleiders e.a., Aeres Hogeschool Wageningen.
Ende, J. van den, Heijst, H. van , de Jong, F. & Kirschner, P. (2016, accepted). Key Concepts and Socio-Cognitive Openness: Exploring the Potential of knowledge Building from the two Perspectives. In: Making a Difference: Analytics for Quality Knowledge-Building Conversations. Symposium contribution submitted to the CSCL conference 2017 (accepted), Philadelphia.
Frijters, S. (2016). Leren voor Duurzame Ontwikkeling. Gewoon Doen! (folder) Wageningen: Aeres Hogeschool Wageningen
Geerdink, G.M.T. Van Katwijk, L., Timmermans, M., Van den Berg, N., Onstenk, J.H.A.M., Koster, B., Pauw, I., Hennissen, P. Geldens, J., Ros, A. & Snoek, M. (2016). Van ‘focus en massa’ naar ‘verbreding en verbinding’. De rol van lectoraten in de onderwijspraktijk. Goedgekeurd voorstel voor een rondetafel voor het VELON Congres voor Lerarenopleiders, 16-17 maart 2017.
Van der Berg (2016) Openbare les bij Stoas Wageningen. De Gelderlander, 7 januari 2016
2014
Wallenaar, Marjolein. (2014). Learning preferences: diversity and complexity in learning and development in Environment and innovation, how to use the environment to achieve innovative competences? Proceedings from ENTER study days, april 23-25th, 2014
2013
Bode, J. (15 september 2013). Meesterproef NSO Langzaam Luisteren.
Van der Ven, T. (15 sept, 2013). Onderzoek Succescriteria Culturele Diversiteit Stoas Wageningen – Lentiz Life College Schiedam.
Van Benthum, N. van, Gulikers, J., De Jong, F., & Mulder, M. (2013). Designing an observation instrument for Assessment for Learning. Paper presented at the JURE-conference, Munich, Germany.
2012
De Jong, F.P.C.M., (28-30 November 2012). Beyond Current Methodology of Practice Oriented Research: Ecologically and Transdisciplinarily Inspired Research (ETI Research). [Key note] 7th EAPRIL Annual Conference: Creating Competence Innovations in Learning and Development, Jyväskylä, Finland. Video.
Benthum, N. van, Gulikers, J., Jong, F. de & Mulder, M. (2012). Opvattingen en toetspraktijk van docenten in groen beroepsonderwijs. Paper presented at the Onderwijs Research Dagen (ORD), Wageningen, The Netherlands.
2011
Benthum, N. van, Gulikers, J., Jong, F. de & Mulder, M. (2011). A theory of improvement for teacher professional development in assessment for learning. Paper presented at the EAPRIL-conference, Nijmegen, The Netherlands.
2009
Benthum, N. van & Jong, F. de (2009). A generic competency model as a scaffold for guiding, study career coaching and assessing directed towards students’ growth on generic competencies. Paper presented at the EAPRIL-conference, Trier, Germany.
2008
Benthum, N. van & Jong, F. de (2008). Student and teacher’s opinions on how to improve the use of a Personal Development Plan for students’ professional development in teacher training. Paper presented at the EAPRIL-conference, Bergen, Norway.
Cookies op www.aereshogeschool.nl
Aeres gaat zeer zorgvuldig om met haar informatie en zal deze gegevens nooit aan derden ter beschikking stellen.
Aeres gebruikt cookies om jou in te kunnen loggen, video's van o.a. Youtube en Vimeo te laten zien, en meer. Meer weten? Lees ons privacy- en cookiebeleid.
Op dit niveau functioneert de website optimaal. We versturen gegevens naar externe partijen zoals Google Analytics en YouTube om je website ervaring te verbeteren. We slaan hierbij geen persoonsgegevens op.
Er worden alleen cookies geladen die noodzakelijk zijn om de website te laden en we versturen geanonimiseerde data naar Analytics om onze website te verbeteren.
Op dit niveau worden alleen de essentiƫle cookies geladen. We sturen alleen geanonimiseerde basisinformatie naar Analytics. Externe diensten zoals YouTube, Vimeo en Maps functioneren niet.