Studenten zittend in klaslokaal

Over Aeres Hogeschool

Talent voor groei, dat is waar wij voor staan. Onze geschiedenis ligt in het agrarisch en educatief hoger onderwijs. Wij richten ons op onderwijs, onderzoek en het delen en toepasbaar maken van kennis. Zo dragen wij bij aan de ontwikkeling van toekomstgerichte, innovatieve professionals. Professionals die in staat zijn om verantwoorde beslissingen te nemen in een complexe wereld, met natuurlijk talent voor duurzaam handelen.

Aeres Hogeschool staat midden in de samenleving. Een samenleving die complex is, veel uitdagingen kent en ambities heeft. Om aan die samenleving bij te dragen, sluiten wij aan bij de Sustainable Development Goals.

We zijn onderdeel van Aeres Groep, een groene kennisinstelling die zich toelegt op onderwijs, onderzoek en diverse commerciële activiteiten.

Onze faculteiten

Aeres Hogeschool kent drie faculteiten: Almere, Dronten en Wageningen. We delen dezelfde visie en missie, maar hebben elk een eigen profiel en identiteit.

Studentbegeleiding

Heb je een vraag over studeren met een functiebeperking (zoals bijvoorbeeld een chronische ziekte, ADHD of dyslexie), heb je behoefte aan extra ondersteuning tijdens je studie of aan vertrouwelijk advies? Moet je vaak thuis meehelpen of voor een familielid zorgen (mantelzorg), heb je vragen over inschrijven of behoefte aan studiekeuzeadvies? Voor al deze zaken kun je op verschillende plekken terecht. Waar precies vind je op deze pagina

Almere: Food, Nature and Urban Green

winnaar circular awards nieuwbouw

Wanneer er steeds meer mensen in de stad gaan wonen, ontstaan er steeds meer vragen op het gebied van natuur, leefbaarheid, voorziening van voedsel, water en energie. De opleidingen en het onderzoek in Almere dragen bij aan een groene, gezonde stedelijke leefomgeving.

Dronten: Ondernemen, bedrijf, dier & voedsel

Aeres Hogeschool Dronten

Aeres Hogeschool Dronten is al 65 jaar dé hogeschoolfaculteit voor studenten die passie hebben voor ondernemen, bedrijfskunde, dier en voedsel. Onderzoek in Dronten gaat over ondernemerschap en duurzame bedrijfsontwikkelingen.

Wageningen: Leerkracht, vakkennis en professionele ontwikkeling

Aeres Hogeschool Wageningen buitenkant vlaggen

Hoe zorg je ervoor dat je al je kennis, talenten en potentieel benut? Bij Aeres Hogeschool Wageningen richt je je op het vergroten van de leerkracht van mensen en organisaties. Van (beroeps-)onderwijs tot professionele praktijk. Geïnspireerd door de natuur.