Cookies op www.aereshogeschool.nl
Aeres gaat zeer zorgvuldig om met haar informatie en zal deze gegevens nooit aan derden ter beschikking stellen.
Maximaal aantal gasten: 25
Wat is dat eigenlijk, professionele identiteit? Ook ons nieuwe boek gaat erover.
Je krijgt in deze ontmoeting een crash course PI als basis, waarna je een ‘kiem’ van jouw professionele identiteit gaat verkennen. Een ‘kiem’ is iets waarvan je denkt dat het jou typeert maar dat je nog niet heel scherp en persoonlijk hebt kunnen formuleren. Na afloop ben weer wat meer te weten gekomen over wat jou als professional je kleur geeft.
Gerritjan van Luin
Maximaal aantal gasten: 20
Als je als 16 of 17 jarige kiest voor een beroep in zorg of welzijn, heb je nog heel wat van jezelf te leren kennen. Waar de docent de klas opvat als een formele setting om te werken aan beroepshouding, ervaren veel studenten het als een informele setting met vrienden met wie ze ook hun vrije tijd doorbrengen. Hoe kun je studenten goed begeleiden om stevig(er) te leren staan ter voorbereiding op hun stages en de latere beroepspraktijk?
Désirée Bierlaagh, Nellie Klaasen en Leanne Terbeek
Maximaal aantal gasten: 30
In de master Leren en Innoveren van Aeres Hogeschool zijn we aan het experimenteren geweest met de integratie van professionele identiteit in de opleiding. Ik vind het leuk te vertellen hoe we dit aangepakt hebben met elkaar, laten zien hoe professionele identiteit in de opleiding een plek heeft en ik hoop dat we verder kunnen denken over een optimalisering van onze MLI en van jouw eigen opleiding.
Niek van Benthum
Maximaal aantal gasten: 8
Professionals in organisaties hebben te maken met verschillende perspectieven op ‘goed’. Managers hanteren bijvoorbeeld andere ‘regels voor het spel’. Die regels worden institutionele logica’s genoemd. Al die logica’s bij elkaar geven institutionele complexiteit. Daar zit je als professional midden in. En dat roept identiteitswerk op. In gesprek verkennen we ons eigen identiteitswerk op basis van inzichten uit de literatuur. Ook kijken we hoe we als professional anderen kunnen ondersteunen bij het navigeren door conflicterende logica’s.
Tom van Oeffelt
Maximaal aantal gasten: 20
In deze sessie vertellen de workshopleiders, beiden werkzaam in het hoger onderwijs, hun eigen verhaal over werken met identiteit en wat dat hen brengt. Daarna ga je zelf aan de slag met een van de identiteiten waarnaar jij nieuwsgierig bent. De dialoogkaarten helpen je om deze identiteit te verkennen. Je gaat hierover met elkaar in gesprek en misschien wil je aan het einde van de workshop delen wat het je heeft opgeleverd en of/hoe je denkt dit te kunnen inzetten in jouw eigen beroepspraktijk.
Netty Winters en Antoinette van Berkel
Maximaal aantal gasten: 25
Dominique benaderde in 2017 Manon Ruijters met de vraag of ze zou kunnen helpen om professionele identiteit in de opleiding te integreren. Dat was voor Manon het zaadje waaruit de onderzoeksgroep ‘PI in de initiële opleiding’ is ontstaan en waaruit het boek ‘Stevig (leren) staan’ is voortgekomen. Tijdens deze sessie wordt Dominique geïnterviewd over haar initiële vraag en over de manier waarop in haar opleiding social work het concept professionele identiteit een plek heeft gekregen.
Dominique Potier en Jeanette de Korte
Maximaal aantal gasten: 15
Een workshop over leiderschapsidentiteit. Wie ben ik als leider? Waar sta ik voor en waar ga ik voor?
Freerk Wortelboer en Marjan Besemer
Maximaal aantal gasten: 16
Ja, wat is Goed(identiteits)werk? Dat is nog niet zo eenvoudig vast te pakken. In deze ontmoeting nemen we je mee in de begrippen goed werk en identiteitswerk en waar ze elkaar raken. Vanuit een ervaring onderzoeken we in gesprek wat voor jou goed werk is en waar jouw kleur tot uitdrukking komt of juist onder spanning komt te staan. Wat wil je laten zien, hoe wil je herkend worden? Hoe kun je dit gesprek in jouw organisatie voeren?
Carlijn Nelis en Anne Boerboom
Maximaal aantal gasten: 16
In deze ontmoeting nemen we jullie mee in het proces hoe het hoofdstuk over leiderschapsidentiteit tot stand is gekomen en hoe de concepten leiderschap en leiderschapsidentiteit zich volgens ons tot elkaar verhouden. Want leiderschapsidentiteit wordt wel beïnvloed door je opvattingen over leiderschap, maar is iets anders en gaat eerder over het pakken van positie(s). Momenteel beginnen zich diverse leiderschapsposities af te tekenen binnen de manieren waarop organisaties zich organiseren. Wij nodigen je uit om te verkennen wat leiderschapsidentiteit voor jou betekent als professional en welke verwachtingen je hebt van je organisatie om hier (verder) mee aan de slag te gaan.